14 sposobów na inną kampanię reklamową
Według raportów instytucji dokonujących sondaży przeciętnie ludzie codziennie oglądają kilka tysięcy marek. Z tej liczby wyróżniamy około dwustu reklam w mediach, a z tego, każdy z oglądających jest związany emocjonalnie z mniej więcej dziesięcioma brandami. Konkurencja o uwagę jest zacięta, a reklamy muszą się wyróżniać, aby zostać zauważonym.
Mając to na uwadze przygotowaliśmy listę kreatywnych pomysłów promocyjnych, które pomogą wyróżnić się każdej marce.
1. Wykorzystaj ego
Sztuczka, dzięki której ludzie mogą polubić cokolwiek, polega na tym, aby postawić odbiorcę w pozycji obiektu i mówić o nim. Odejdą od rozmówcy z doskonałym nastrojem. Właśnie to robią sponsorowane quizy. Każdy chce wiedzieć jak mógłby np. umrzeć w jednym z odcinków popularnej serii Fantasy, lub kogo spotka na planecie androidów w znanym tryptyku science fiction.
2. Daj prezent z logo
Gadżety reklamowe z logo to dobry sposób na zwrócenie uwagi na markę lub ideę: otwieracze do butelek, długopisy, T-shirty, smycze reklamowe, śmieszne przedmioty itp.
3. Sponsorowane mapy miast
Ten pomysł reklamowy wydaje się najbardziej opłacalny dla firm transportowych i sieci restauracji. Podróżując po świecie, można polegać na tych wygodnych mediach informacyjnych, które były dostępne na dworcach kolejowych, w hotelach lub w kioskach informacji turystycznej.
Sponsorowane mapy miast mogą być świetnym kanałem promocyjnym dla lokalnej firmy.
4. Nie bój się aluzji
Sprawia, że ludzie patrzą dwa razy dłużej i kodują obraz w mózgach o wiele silniej.
5. Nawiązanie do popkultury
Reklama z udziałem celebrytów przenosi nas na pole popkultury. W zależności od odbiorców można wybrać personę odpowiadającą mentalności i upodobaniom odbiorców.
6. Bądź zabawny
Dobre, kreatywne reklamy opierają się na wspólnych zainteresowaniach i humorze. Humorze zrozumiałym dla potencjalnych klientów.
8. Użyj kalamburu
Może to być twórcza gra słów lub puzzle z grafiką w którą wkomponowane jest logo firmy. I niech przemówi żart za ciebie.
9. Zwierzęta w reklamie
Urocze zwierzęta również sprzedają się fajnie. Wystarczy spojrzeć na reklamę piwa, karmy dla zwierząt, lub cokolwiek innego, gdzie w reklamie występuje przemiły kociak albo pies. Pluszowy miś z logo na koszulce na pewno ucieszy każdego obdarowanego
10. Niech inni cię reklamują
W rzeczywistości jest to tak proste, jak korzystanie z toalety. Stwórz dekoracyjną przestrzeń w swoim zakładzie, aby umożliwić ludziom fotografowanie się na tle marki. Może to być coś, z czym ludzie chcieliby być sfotografowani, na przykład obiekt sztuki.
11. Użyj muzyki
Irytująca melodia, która na długi czas utknęła w głowie, może służyć jako świetne uzupełnienie reklamy. Słuchawki z logo, głośnik bluetooth – to gadżety, które zaskoczą, przyciągną uwagę i zostaną zapamiętane na dłużej
12. Motywy retro
Twórczy sposób na nostalgię zamiast kiepskiej ramówki telewizyjnej, tak aby reklama produktu była jak z lat 90. Doskonałym przykładek może być kubek reklamowy Freddo który wygląda ja żywcem wyjęty z czasów PRL.
13. Transmisja na żywo
Media publiczne stają się coraz bardziej popularne. Platformy aktywnie uczą użytkowników, jak prowadzić transmisję na żywo w czasie rzeczywistym. To świetny sposób, aby pokazać kulturę firmy i transmitować wydarzenia w czasie rzeczywistym. Idealnie sprawdzą się ty wszelkiego rodzaju kamerki internetowe na których można nadrukować logo firmy
14. Rzuć wyzwanie
Ktoś musi pracować niestrudzenie, aby dorównać parametrom zadania. Można utworzyć wiele kont powiązanych ze sobą i konsolidujących społeczność w social media. Wynik będzie po prostu świetny.