Czemu warto rozdawać gadżety reklamowe?

Czemu warto rozdawać gadżety reklamowe?
 

Czasem właściciele firm zastanawiają się, co mogą zrobić, żeby ich firma była bardziej rozpoznawalna. Przeznaczają spore kwoty na wieloetapowe kampanie marketingowe, które mają zwiększyć popularność marki. Bywa to zwłaszcza ważne jeśli chodzi o lokalną pozycję firmy. Te działania nie zawsze jednak przynoszą rezultaty, którymi można byłoby się pochwalić przed konkurencją działającą w tej samej miejscowości. Czasami sekret tkwi w prostych rozwiązaniach - gadżety reklamowe mogą sprawić, że logo i nazwa marki będzie wzbudzało zainteresowanie coraz większej liczby osób.
Dopasuj gadżety do odbiorcy i sytuacji
Ważne jest, aby wybierając gadżety promocyjne wiedzieć dla kogo będą one przeznaczone. Istnieje pewna grupa dosyć uniwersalnych przedmiotów na których może znaleźć się logo firmy - należą do nich długopisy, pen-drive czy smycze. Również breloki do kluczy to gadżet, który można wręczyć każdemu. Dobrze spełniają swoje zadanie akcesoria reklamowe, które dopasowane są do pory roku. Jeśli akurat pogoda nie sprzyja, bo za oknem mamy słotną jesień, to warto podarować jako gadżety firmowe na przykład parasole z nadrukowanym logo firmy. Nosząc ze sobą takie akcesorium przy sobie i korzystając z niego, osoba pamięta o konkretnej marce i dobrze się jej ona kojarzy. Nawet niewielkie darmowe podarunki sprawiają, że osoba obdarowana czuje się w pewien sposób związana z firmą, bo odczuwa pozytywne emocje.
Dopasuj gadżety do misji firmy
Warto zastanowić się jakie gadżety reklamowe będą pasować do misji firmy. Jeśli wpisuje się ona w tematykę motoryzacyjną to brelok do kluczyków, albo zapach do samochodu będzie strzałem w dziesiątkę. Firmy farmaceutyczne z reguły rozdają długopisy i notesy. Ważna jest funkcjonalność takiego gadżetu. Jeśli jest szansa, że osoba użyje pen drive z logo konkretnej firmy, to gdy stanie przed wyborem usługi lub produktu na zasadzie skojarzeń będzie bardziej skłonna wybrać to, co wydaje się jej znajome. Całkiem sporo osób nie docenia gadżetów promocyjnych i nie wierzy w ich moc kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Warto jednak się przekonać, że rozdawanie ich przy okazji różnych eventów może sprawić, że firma zostanie zapamiętana.