Promocja marki może być przeprowadzana na wiele sposobów. Jednym z nich są gadżety reklamowe z logo. Ich wybór jest niezwykle istotny w kampanii marketingowej i zależy od niego sposób, w jaki firma będzie postrzegana. Jednak czy wszystkie upominki muszą być spersonalizowane? Czy istnieją uniwersalne gadżety reklamowe?

Potrzeby klientów na pierwszym miejscu

Sukces przedsiębiorstwa zależy w głównej mierze od jakości świadczonych usług i sprzedawanych produktów. Obecnie jednak takie podejście pozostaje niewystarczające. Oprócz świetnej oferty konieczna jest także dobrze przemyślana strategia marketingowa, która pozwala dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Firmy zakładają strony w internecie, przeznaczają budżety na spoty radiowe i telewizyjne oraz kupują gadżety reklamowe. Warto tutaj wspomnieć, że każda marka jest inna, zupełnie różne powinno więc być także podejście do procesu zdobywania i utrzymania klientów.

Grupa docelowa staje się więc pierwszym elementem każdej kampanii. Powinna być dobrze przeanalizowana pod kątem wieku, płci, statusu społecznego czy potrzeb. Tylko wtedy działania reklamowe staną się skuteczne, a upominki z logo firmy zbudują pozytywny wizerunek firmy i nie zostaną wyrzucone do kosza.

Prowadzenie sklepu z ubrankami dla dzieci wymaga innego podejścia niż utrzymanie klientów zakładu ubezpieczeń. Nie powinniśmy wybierać gier planszowych, gdy mamy do czynienia z poważną branżą finansową, a także skórzanych portfeli, gdy zajmujemy się dystrybucją zabawek. Kluczowe jest więc ograniczenie swojego wyboru do gadżetów reklamowych, które są spójne z wizją przedsiębiorstwa, jego wartościami i grupą klientów.

Czy oznacza to, że uniwersalne upominki z nadrukiem nie istnieją? Na szczęście są produkty, które z powodzeniem zastosować możemy w praktycznie każdej branży. Są to jednak drobne upominki i powinny stać się one jedynie częścią większej kampanii promocyjnej, a nie wszystkimi działaniami reklamowymi.

Uniwersalne gadżety reklamowe – hit czy mit

Dawniej wiele firm inwestowało pieniądze w gadżety proste i banalne, takie jak smycze z logo oraz przypinki na ubrania. Dziś taki sposób reklamy jest już mniej popularny, gdyż jego skuteczność znacznie spadła. Obecnie liczy się funkcjonalność i wysoka estetyka wykonania takich prezentów. Bezużyteczne gratisy szybko znajdą się w koszu i nie zostaną zapamiętane. Jest jednak pewna grupa przedmiotów, które mimo niskich kosztów, nadal cieszą się zainteresowaniem wśród firm obdarowujących i osób obdarowywanych.

Długopisy i kubki reklamowe sprawdzą się zarówno dla firmy dopiero rozpoczynającej działalność, jak i giganta na rynku. Podobnie sytuacja wygląda z akcesoriami elektronicznymi z logo. Korzystamy z nich na co dzień, dlatego też oparcie działań marketingowych na tym aspekcie będzie idealnym rozwiązaniem. Pendrive’y, powerbanki czy słuchawki wywołają uśmiech na twarzy każdego, a nawet jeśli okaże się, że taki gadżet reklamowy nie będzie wpasowywał się w gust danej osoby, to na pewno zostanie on podarowany komuś innemu.

Uniwersalnym gadżetem reklamowym są również słodkie zestawy. Krówki, czekoladki, a nawet herbaty owocowe zapakowane w wiklinowe kosze ocieplą wizerunek marki i zbudują pozytywną relację z otoczeniem. Nawet małe cukierki oferowane w trakcie rozmów z klientem pozwolą na efektywniejsze przedstawienie oferty i silniejszą relację biznesową.

Należy jednak pamiętać o jednym, niezwykle ważnym aspekcie. Upominki z logo powinny być wytrzymałe i wykonane z materiałów wysokiej jakości, tak by mogły służyć klientowi przez długie lata. Są naszą reklamą i mają przyciągać większą ilość zainteresowanych usługą, a nie ich odpychać. Przy wyborze uniwersalnych gadżetów reklamowych, takich jak np. kubki, kieruj się unikatowym wyglądem i niebanalnym wzornictwem. Niech wyróżniają Cię na rynku, bo tylko w ten sposób możesz zostać zapamiętany.