Współczesne firmy wykorzystują w swoich kampaniach marketingowych różne formy reklamy. Większość działań skupia się na wykorzystaniu potencjału internetowego, zaczyna więc pojawiać się pytanie o skuteczność gadżetów reklamowych. Czy nadal warto z nich korzystać, aby przyciągnąć do firmy klientów? Jakie są zalety i wady wykorzystania tej formy marketingu?

Przedsiębiorstwa w internecie

Z roku na rok wzrasta ilość firm w sieci. Wówczas reklama skupia się na pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach oraz obecności w mediach społecznościowych. To całkiem logiczne rozwiązanie, jednak nie oznacza kompletnej rezygnacji z gadżetów reklamowych. Dlaczego?

Działania marketingowe w internecie skierowane są do szerokiego grona odbiorców, co oznacza, że nie mamy bezpośredniego wpływu na to, w jaki sposób zostaniemy odebrani. Oferowanie klientowi upominku reklamowego twarzą w twarz zupełnie zmienia postać rzeczy. Pojawia się element zaskoczenia, a następnie radość z otrzymanego prezentu. W rezultacie prowadzi to do efektywniejszej rozmowy, zwłaszcza tej biznesowej i przekonania kontrahenta do nawiązania współpracy. Szczęśliwsi jesteśmy bardziej skłonni do próbowania nowych rzeczy, a nawet podejmowania ryzyka. W sieci takie działania są praktycznie niemożliwe. Możesz wprawdzie śledzić aktywność na stronie, ale prawdziwego kontaktu nic nam nie zastąpi.

Praktyczne gadżety reklamowe

Skuteczność kampanii opierającej się na wykorzystaniu gadżetów reklamowych z logo firmy skupia się na ich prawidłowym doborze. Podejmując więc decyzję o zakupie takich upominków, zastanów się, kto jest Twoim klientem i jakie są jego potrzeby. Nie oszczędzaj, licząc że to ilość prezentów ma największe znaczenie. Pamiętaj, że to co oferujesz, świadczy o jakości Twoich usług i sprzedawanych produktów. Postaw na trwałość i estetykę wykonania, a zobaczysz satysfakcjonujące efekty.

Prawidłowo dobrane gadżety reklamowe z nadrukiem sprawią, że osoba obdarowana będzie z nich korzystać na co dzień. Jeśli do tego będą wyróżniać się wśród tłumu innych przedmiotów, np. unikatowym wzornictwem albo kształtem, to przyciągną do siebie dodatkowe pary oczu. Twoi potencjalni klienci zobaczą nie tylko upominek, ale także logo, które zostanie na nim nadrukowane. Dzięki temu marka zacznie istnieć w ich świadomości i w przyszłości będzie wywoływać tylko same pozytywne skojarzenia.

Darmowe ebooki oraz newslettery z wiedzą to również forma gadżetów, tyle że internetowych. Pełnią jednak zupełnie inną rolę w porównaniu z upominkami. Mają pokazywać firmę jako eksperta w branży i pobudzać ciekawość użytkownika. W konsekwencji jedne i drugie prowadzą do sprzedaży, ale początek ich drogi znacząco się różni.

Gadżety reklamowe, czy warto?

Niezależnie od tego, czy chcesz nawiązać czy podtrzymać relacje biznesowe, upominki z nadrukiem logo firmy będą idealnym rozwiązaniem. Zbudują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i wyróżnią je spośród konkurencji. Będą również idealnym sposobem na zacieśnienie relacji pomiędzy pracownikami, co byłoby niemożliwe w przypadku marketingu prowadzonego w sieci.