Gadżety reklamowe mają moc. Nawet mimo powszechnego dostępu do internetu i kampanii w sieci, te drobne upominki z logo firmy nadal pomagają w promocji wielu firm. W dodatku są tanie i przez długi czas skutecznie reklamują firmę. Jednak gadżety reklamowe nie sprawdzą się w każdej sytuacji. Kiedy najlepiej je wręczać? I kto powinien być osobą obdarowaną?

Gadżety reklamowe dla pracowników

Pracownicy firmowi z pozoru wydają się nie być odpowiednią grupą docelową dla tego typu akcji promocyjnych. Jest to błędne myślenie. Upominki reklamowe z nadrukiem logotypu umacniają więzi na linii pracodawca- pracownik i wpływają korzystnie na efektywność pracy. Oczywiście jeśli nie są one nagrodą za osiągnięcia czy nie zastępują wyczekiwanych premii.

Gadżety reklamowe dla pracowników sprawiają, że poprawia się atmosfera w zakładzie pracy. Pracownicy czują się docenieni, a dodatkowo widzą, że stają się członkami całego zespołu firmowego. A co najważniejsze, aby osiągnąć taki efekt wcale nie musisz nadwyrężać budżetu – wystarczą Ci do tego klasyczne i tanie biurowe upominki reklamowe.

Notesy, długopisy reklamowe, teczki czy karteczki samoprzylepne to idealny prezent dla nowo zatrudnionych osób w firmie. W ten sposób możesz sympatycznie się przywitać z nowymi osobami na pokładzie i pokazać im, że zależy Ci na ich dobrym samopoczuciu. W takich zestawach startowych nie zawsze muszą znaleźć się jedynie artykuły biurowe, możesz postawić na bardziej oryginalne gadżety reklamowe, takie jak:
- latarki;
- miarki;
- kubki termiczne;
- odzież reklamową;
- plecaki;
- a nawet balsamy do ust czy lusterka.

Wybór upominku zależy od Twojej wyobraźni i budżetu reklamowego. Gadżety reklamowe pracownikom wręczaj również przy innych okazjach, np. przed świętami, za dobrą pracę czy w trakcie organizowanych wydarzeń firmowych związanych z jubileuszem istnienia firmy.

Gadżety reklamowe dla klientów

Klienci to druga i w zasadzie najważniejsza grupa docelowa gadżetów reklamowych. To oni stają się najczęściej „żywą” reklamą firmy w trakcie korzystania z podarowanych im upominków. Samych klientów możesz podzielić na kilka grup i dostosowywać do nich prezenty. A wręczaj je:

- przy stoiskach reklamowych lub w biurze obsługi klienta, np. korzystaj z szerokiej oferty słodyczy reklamowych, w tym przepysznych krówek;
- w formie dodatków do produktów, np. kubek lub łyżeczka do promocyjnego opakowania herbaty;
- jako próbki kosmetyków w salonie kosmetycznym, aby zachęcić klientów do zainteresowania ofertą;
- lojalnym klientom, np. w formie luksusowych upominków reklamowych jak teczki czy portfele;
- na targach biznesowych w dowolnej formie (długopisy, notesy, zaślepki na laptopa), aby budować świadomość marki;
- przy promocji nowego produktu czy usługi, aby zachęcić do jego skorzystania.

Upominki reklamowe dla klientów mogą być uniwersalne i sprawdzone, jak klasyczne długopisy, a także bardziej wysublimowane, jak głośniki, słuchawki bezprzewodowe czy ręczniki. Wybór gadżetu powinien zależy od branży, w której działasz oraz od preferencji Twojej grupy docelowej.

Gadżety reklamowe dla partnerów biznesowych

To już ostatnia grupa docelowa dla upominków reklamowych. Tutaj gadżety pełnią rolę podtrzymania relacji biznesowej, a dodatkowo – gdy postawimy na oryginalny prezent – stanowią ciekawą formę reklamy. Pamiętaj, że decydując się na gadżety reklamowe dla partnerów biznesowych, musisz zwracać uwagę na estetykę ich wykonania i wysoką jakość. W geście podziękowania za lata współpracy nie podarujesz przecież plastikowego długopisu czy notatnika, tutaj warto zainwestować pieniądze w coś cenniejszego.