Gadżety reklamowe w strategii marketingowej startup-u

Startup to firma specyficzna. Fakt stawiania pierwszych kroków na rynku wpływa na strategię marketingową firmy. Z jednej strony trzeba mierzyć się z ograniczeniami budżetowymi, a  z drugiej szybko pozyskiwać klientów. Jak w takiej niełatwej strategii sprawdzają się gadżety reklamowe? Czy są dobrym rozwiązaniem dla startupów?

Gadżety reklamowe są niedrogą formą marketingu

Budżet marketingowy to pięta achillesowa wielu startupów. Pozyskane środki najczęściej przeznaczane są na rozwój produktów, nowoczesne technologie i budowę kadry. Marketing, choć niezwykle ważny dla każdej wchodzącej na rynek, często musi ustępować innym ważnym obszarom rozwoju działalności. Dlatego należy poszukiwać rozwiązań, które przy stosunkowo niewielkim budżecie pozwalają na osiąganie założonych celów. Przykładami takich działań są kampanie z wykorzystaniem gadżetów reklamowych i marketing internetowy.

Gadżety reklamowe szybko budują rozpoznawalność marki

Dzięki gadżetom reklamowym można szybko i  skutecznie budować rozpoznawalność marki w oczach potencjalnych klientów.  Co dla firm, które dopiero zaczynają swoją rynkową przygodę jest niezwykle ważne. Liczne badania pokazują, że gadżety reklamowe są jedną z najlepszych form budowania  świadomość marki wśród klientów. Głównie ze względu na dłuższy niż w przypadku innych form reklamy czas ekspozycji na komunikat marketingowy.

Gadżety reklamowe pomagają budować bazę klientów

Możliwość niedrogiego i szybkiego dotarcia do klientów sprawia, że szybko można zbudować ich bazę. To oczywista korzyść dla każdej początkującej firmy. Jednak działania marketingowe, poza pozyskiwaniem nowych klientów, powinny koncentrować się także na budowaniu ich lojalności. Czy gadżety reklamowe sprawdzają się także w tej sytuacji? Oczywiście, że tak. Trafione upominki reklamowe powodują pozytywne skojarzenia i uczucie wdzięczności. A to w prosty sposób przekłada się na lojalność.

Wnioski

Na koniec krótkie podsumowanie. Dlaczego gadżety reklamowe są istotnym elementem strategii marketingowej startup-u?

  1. obciążają budżet w mniejszym stopniu niż inne formy marketingu
  2. pomagają w natychmiastowym budowaniu rozpoznawalności marki
  3. są dobrą metodą budowania solidnej bazy klientów 
  4. umożliwiają budowanie ich lojalności