Marketing bez pudła

Marketing bez pudła

Wielu zadaje sobie pytanie, jak trafić do klienta? Jak zorganizować skuteczną kampanię reklamową? Tak, by mówiło się o nas dużo i mówiło dobrze. Trzeba pamiętać, że skuteczna kampania reklamowa do tanich nie należy. Co innego gadżety reklamowe, takie jak na przykład długopisy z nadrukiem, pendrive z grawerem lub inne. Tego typu przedmioty nie są wyrzucane od razu, jak jakaś kolorowa ulotka. Czasem używane są przez wiele miesięcy lub lat, poprawiając rozpoznawalność marki. Nie można jednak ograniczać skutecznej kampanii reklamowej do gadżetów reklamowych. Długopisy z nadrukiem lub pendrive z nadrukiem skutecznie poprawią rozpoznawalność marki, ale nie załatwią sprawy na dobre. Skuteczna kampania reklamowa działa wielotorowo: w telewizji, radiu, kinie, gazetach. Jeśli poprzestaniemy na gadżetach reklamowych, daleko nie zajdziemy, choć rezygnować z nich też nie warto. Długopis z nadrukiem albo pendrive z grawerem to świetna, i co ważne – trwałą! - reklama, ale nie zrobi nam to skutecznej kampanii reklamowej. Ta składa się z daleko większej liczby elementów i jest bardziej przemyślana.

Jak trafić do wzrokowca?

Przedsiębiorcy bezustannie zadają sobie jedno i to samo pytanie: jak poprawić rozpoznawalność marki. Sposobów jest wiele: gadżety reklamowe, spoty w radiu, marketing szeptany… Nie ukrywajmy jednak, większość z nas to wzrokowcy, dlatego najlepiej trafia do nas reklama wizualna. Kolorowe billboardy, afisze, a najlepiej spoty telewizyjne w szczycie oglądalności. To gwarantuje natychmiastową poprawę rozpoznawalności marki. Choć ma swoją cenę. Reklama wizualna do tanich nie należy, ale jednocześnie jest najskuteczniejsza. Duże firmy, aby poprawić rozpoznawalność marki utrzymują duże budżety na marketing. Oczywiście, stosują też gadżety reklamowe, spoty w radiu, marketing szeptani i inne sposoby, ale lwią część tego budżetu pożera właśnie reklama wizualna: spoty telewizyjne w szczególności. To świadczy o niezwykłej skuteczności reklamy wizualnej. Jeśli najwięksi wydają krocie na ten typ reklam, to musi być on bardzo skuteczny, a reklama wizualna z czasem procentuje i się z nawiązką zwraca. To zyskowny interes.