Kalendarze są jednym z najbardziej tradycyjnych gadżetów reklamowych. I jednocześnie jest to gadżet lubiany przez marketerów i klientów. Szczególnie w zbliżającym się okresie noworocznym.

Kalendarze doskonale sprawdzają się jako upominki dla klientów i pracowników. Mogą być przygotowywane w różnych formach - kalendarzy ściennych, biurkowych czy książkowych. Niezależnie od formy jest to gadżet uniwersalny, ale różnorodność sprawia, że możliwe jest dostosowywanie upominku do potrzeb grupy docelowej.

Popularność kalendarzy reklamowych w grupach wiekowych

Badania przeprowadzone za oceanem pokazują, że kalendarze reklamowe są najbardziej popularne wśród klientów w wieku powyżej 55 lat. W tej grupie wiekowej gadżet ten posiada około 38 procent badanych. W przedziale 35-54 lat odsetek ten spada do 28 procent. Natomiast do posiadania kalendarzy reklamowych przyznaje się 26 procent klientów poniżej 35 roku życia.

Warto wiedzieć, że kalendarze są bardziej popularne wśród kobiet. Odsetek pań deklarujących posiadanie tego gadżetu reklamowego jest średnio o 4 punkty procentowe wyższy niż w przypadku panów.

Użyteczność gadżetów reklamowych

Wyniki badań prowadzonych w Stanach Zjednoczonych są jednoznaczne - klienci chcą otrzymywać upominki reklamowe, które są im przede wszystkim przydatne. Co ciekawe użyteczność zdecydowanie przewyższa atrakcyjność gadżetu.

Czy kalendarze należą do grupy gadżetów reklamowych wpisujących się w oczekiwania klientów? Okazuje się, że aż 88 procent badanych uznaje kalendarze za użyteczne i jest to wynik o 6 punktów procentowych wyższy niż średnia. Kalendarze są także oceniane jako gadżet atrakcyjny. Przyznało to 37 procent respondentów (8 punktów procentowych powyżej średniej).

Średni czas używania gadżetu reklamowego

W przypadku kalendarzy sprawa jest niezwykle prosta. Są one używane dokładnie przez 12 miesięcy. Co przy założeniu zaledwie dwóch ekspozycji dziennie oznacza ponad 700 kontaktów klienta z przekazem marketingowym. Oznacza to, że koszt pojedynczej ekspozycji jest stosunkowo niski.

Liczbę ekspozycji można zwiększać dostosowując typ kalendarza do grupy docelowej lub wręczając klientom kalendarze różnych typów.