Kolejnym bardzo często wykorzystywanym w kampaniach marketingowych gadżetem reklamowym są parasole. Skąd bierze się ich popularność wśród marketerów? przede wszystkim z popularności i pozytywnej opinii wśród klientów. Aż 51 procent klientów chętnie kupuje produkty i usługi firm, od których otrzymały parasole reklamowe. Jest to wynik bardzo dobry.

Postanowiliśmy zatem zaprezentować kilka innych statystyk dotyczących parasoli.

Popularność parasoli reklamowych w grupach wiekowych

Badania przeprowadzone w USA pokazują, że podobnie jak w przypadku kalendarzy, parasole są najbardziej popularne wśród klientów starszych, czyli powyżej 55 roku życia. W tej grupie wiekowej gadżet ten posiada 34 procent respondentów. W przedziale 35-64 lat odsetek posiadaczy jest niższy i wynosi przeciętnie 29 procent.

I podobnie jak w przypadku kalendarzy, parasole są zdecydowanie bardziej popularne wśród przedstawicielek płci pięknej. W przypadku kobiet odsetek posiadaczek tego tego gadżetu reklamowego wynosi 28 procent. Natomiast w przypadku mężczyzn jest to około 22 procent.

Użyteczność gadżetów reklamowych

Podobnie jak w przypadku kalendarzy promocyjnych o popularności parasoli z nadrukami decyduje przede wszystkim ich użyteczność. Aż 83 procent amerykańskich konsumentów ceni parasole za tę właśnie cechę.

I podobnie jak w przypadku kalendarzy użyteczność jest znacznie bardziej ceniona niż atrakcyjność gadżetu. W tym przypadku różnica wynosi ponad 50 punktów procentowych (atrakcyjny wygląd uzyskał 28 procent wskazań). 

Co to oznacza dla marketerów? Przygotowując parasole warto skupić się przede wszystkim na trwałości. Głównie dzięki temu można zbudować pozytywny wizerunek firmy i jej produktów wśród obecnych i potencjalnych klientów.

Liczba ekspozycji komunikatu reklamowego

Kolejną ważna dla marketerów statystyka jest liczba ekspozycji komunikatu marketingowego. W tej kategorii parasole także notują bardzo dobry wynik. Amerykańscy badacze obliczyli, że ten popularny gadżet reklamowy generuje w trakcie okresu używalności ponad 1330 ekspozycji. I co ważne - ekspozycji skierowanych do znacznie większej grupy odbiorców niż tylko posiadacz parasola.