Słodycze reklamowe w kampanii marketingowej firmy


 

Jesteśmy z natury łasuchami. Czekoladki, cukierki czy słodkie ciasteczka często pojawiają się w naszych domach. Dzięki temu słodycze reklamowe pełnią bardzo ważną rolę w kampaniach marketingowych firm. Sprawdzą się w każdej branży, przyciągną i zaciekawią klientów, przywołując jednocześnie pozytywne skojarzenia o marce.

Kiedy najlepiej z nich skorzystać? W jakiej formie powinny być podarowane? I w końcu, skąd wzięła się ich atrakcyjność?
Niskie koszty skutecznej reklamy

Taki upominek reklamowy dostępny jest dla każdego przedsiębiorcy bez zbytniego obciążania budżetu. Nawet małe firmy ze spokojem mogą w ten sposób poszerzać grono swoich klientów. Wystarczy jeden mały cukierek, by zyskać zainteresowanie osoby postronnej. Pretekst w tej formie świetnie sprawdzi się przy przedstawianiu oferty firmowej, zarówno dla kontrahentów jak i potencjalnych partnerów biznesowych.

Na rynku do wyboru są słodycze reklamowe różnego rodzaju i w wielu ciekawych smakach. Możesz postawić na ponadczasowe, lubiane przez wszystkich krówki, landrynki, a nawet żelki czy luksusowe czekoladki. Taki upominek bardzo łatwo jest przetransportować, świetnie nada się więc na targi oraz konferencje branżowe. Należy jednak pamiętać, aby w trakcie letnich upałów zrezygnować z produktów czekoladowych albo zadbać o ich odpowiednie przechowywanie. Rozpuszczone czekoladki nikogo nie zachwycą, a Ty zamiast zyskać lojalnego klienta, osłabisz wizerunek swojej firmy.

Słodycze reklamowe na każdą okazje

Stosować je można praktycznie za każdym razem, gdy mamy do czynienia z klientem. Ten słodki upominek reklamowy sprawdzi się idealnie w punktach obsługi klienta, gdzie zachęci do rozmowy i być może przekona do skorzystania z usług firmy. Można go również podarować po złożeniu zamówienia, np. w lokalach gastronomicznych w momencie wystawienia rachunku. Osoby, które zostały obdarowane takim drobnym upominkiem są bardziej skłonne do dawania wyższych napiwków.

Istotną rolę słodycze reklamowe pełnią także na targach firmowych. Rozdawane przez hostessy albo przedstawicieli firmy przykuwają uwagę i zrobią dobre pierwsze wrażenie. Dzięki temu rozmowa z potencjalnym klientem będzie łatwiejsza i efektywniejsza. Ponadto nadruk z logo firmy zostanie w jego podświadomości, co przyczyni się na większą rozpoznawalność marki w przyszłości, np. z polecenia.

Liczy się wnętrze, ale i… opakowanie

W przypadku tych słodkich upominków reklamowych liczy się zarówno jakość składników, jak i jego opakowanie. Na rynku firmy oferują dopasowanie produktu do wizerunku marki i tonu jego komunikacji. Pięknie ozdobione krówki czy czekoladki w pudełku przykują wzrok i pokażą, że przedsiębiorstwu zależy na klientach. Dlatego warto poświęcić dodatkowy czas na wybór opakowania. Dzięki temu nasza kampania marketingowa może mieć ton od poważnego, przez neutralny, a na zabawnym kończąc. Wszystko zależy od kreatywności i celu, jaki chcemy osiągnąć.

Słodycze reklamowe to niebanalny upominek dla każdego, nawet najbardziej wybrednego klienta. Zaskoczą i przykują uwagę, kierując wzrok na osobę, która go obdarowała. Ponadto angażują zmysł smaku, który znacznie przyczynia się do wzmocnienia skuteczności działań marketingowych, zyskania lojalności klienta i zwiększenia sprzedaży bardziej niż popularne gadżety reklamowe.