Kampanie gadżetowe od lat należą do najpopularniejszych form promocji. Decydują się na nie zarówno duże jak i bardzo małe firmy. Są stosowane zarówno przez bardzo doświadczonych jak i zupełnie początkujących marketerów.

W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić jak przedstawia się efektywność kampanii marketingowych z wykorzystaniem gadżetów reklamowych? Jakich reakcji klientów można się spodziewać? Zapraszamy do lektury.

Efektywność kosztowa gadżetów reklamowych

Czy kampanie gadżetowe są efektywne kosztowo? Czy możliwe jest wyliczenie wskaźników efektywności i określenie w jakim stopniu zwraca się każda zainwestowana złotówka?

Oczywiście w przypadku gadżetów reklamowych firmy nie dysponują aż tak zaawansowanymi narzędziami jak w przypadku kampanii internetowych. Podobnie jak w przypadku mediów tradycyjnych - telewizji, radia czy prasy - nie są w stanie precyzyjnie określić ile kosztuje ich pozyskanie nowego klienta.

Natomiast możliwe jest oszacowanie kosztu zaprezentowania klientowi przekazu marketingowego. I w przypadku tego wskaźnika gadżety reklamowe są bardziej efektywne niż inne formy promocji. Dlaczego? przede wszystkim ze względu na długi okres używania upominków przez klientów i stosunkowo niskie koszty jednostkowe. Te dwa parametry sprawiają, że pojedyncza ekspozycja komunikatu reklamowego jest bardzo tania.

Stabilne ceny kampanii 

Kolejną ważną cechą kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych jest trwająca od lat stabilność cen. Ceny upominków reklamowych utrzymują się na zbliżonym poziomie, co stwarza możliwość precyzyjnego zaplanowania budżetu kampanii i zmniejsza ryzyko nieprzewidzianej podwyżki.

Reklama lubiana przez klientów

Przedstawiając zalety kampanii marketingowych z wykorzystaniem gadżetów reklamowych warto również wspomnieć o preferencjach klientów. Prowadzone w Stanach Zjednoczonych i Europie zachodniej badania wskazują, że klienci najwyżej oceniają formy promocji związane z otrzymywaniem upominków. Co ciekawe wynik ten jest identyczny we wszystkich grupach wiekowych - zarówno w grupie 18-24 jak i 55+.

Ciekawie wypada porównanie kampanii gadżetowych z popularną obecnie reklamą internetową. Okazuje się bowiem, że klienci ponad 2 razy częściej pozytywnie reagują na reklamę z wykorzystaniem upominków niż na reklamę w sieci. Częściej też zapamiętują reklamującą się firmę i jej produkty. A w rezultacie są bardziej skłonni do zakupów.