Zbędny gadżet reklamowy czy praktyczny upominek?

Gadżety reklamowe postrzegane są niekiedy jako niepotrzebny nikomu bibelot, rzucony w kąt i zbierający kurz. I rzeczywiście – może tak być wtedy, gdy wręczony gadżet reklamowy nie został odpowiednio dobrany do odbiorcy. Bowiem, gadżet gadżetowi nierówny i należy o tym pamiętać kompletując asortyment reklamowy.

Jak wybierać gadżety reklamowe?

Kto, jak nie przedsiębiorca, zna najlepiej swoich klientów? Prowadząc własny biznes, najpierw wybieramy branżę, w jakiej chcemy działać. Następnie musimy wybrać grupę odbiorców, do których chcemy trafić ze swoim produktem lub usługą. W tym procesie nie może zostać pominięta także forma przekazu. W końcu nie ma jednej, uniwersalnej i reklama, która przekona posiadaczy kotów, niekoniecznie przekona osobę poszukującą dobrego ubezpieczenia.

Ta sama analogia dotyczy gadżetów reklamowych. Nasi klienci różnią się od siebie, ale określając ich potrzeby, możemy dokonać pogrupowania ich na segmenty i w każdym znaleźć wspólny mianownik. Tym samym, łatwiej nam będzie dobrać komunikację czy przekaz marketingowy. Tym samym, będziemy w stanie skompletować gadżety reklamowe, które z większym prawdopodobieństwem zainteresują osoby, którym je wręczymy.

Jednym z częstych błędów, popełnianych nie tylko przy wyborze asortymentu reklamowego, ale też samego przekazu, jest kierowanie się wyłącznie własnymi przekonaniami i intuicją. Choć nasze wyczucie biznesu może być trafne w przypadku np. opracowania nowego produktu, czy usługi, nie zawsze tak samo trafny będzie przekaz, który przekonuje nas osobiście. Dobierając formę komunikacji, należy brać pod uwagę wyżej wspomniane potrzeby poszczególnych grup odbiorców, ale też rynkowe trendy. Monitorowanie tego, co aktualnie sprawdza się na rynku czy ruchów naszej konkurencji. Dzięki temu zawsze zdołamy nadążyć za zmieniającymi się realiami i nie pozostawać w tyle na branżowej arenie.

Czy moja firma potrzebuje gadżetów reklamowych?

Budowanie wizerunku własnej marki to proces długotrwały i bardzo złożony. Marka to nie tylko logo i strona WWW. To nie tylko slogan reklamowy i kampania w Internecie lub outdoor. Marka to całokształt tego, co się z nią wiąże. Od strony WWW, przez wygląd biura, po sposób komunikacji z Klientem i postawę osób reprezentujących firmę.

Gadżety reklamowe to jeden z podstawowych elementów, mogących umacniać pozytywny wizerunek marki i utrwalać jej świadomość. Nawet, jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, gadżety reklamowe mogą okazać się pomocne. Wyobraźmy sobie sytuację, że masz umówione spotkanie z Klientem, na które podróżujesz komunikacją miejską. Torba na laptopa z własnym logo, kubek termiczny ze sloganem firmowym i ciekawą grafiką, a nawet parasol reklamowy, z całą pewnością przyciągną uwagę współpasażerów. Z niemniejszą pewnością, część z nich zapamięta nazwę Twojej firmy lub zapisze sobie adres strony WWW, zachęcona sloganem reklamowym, wpasowującym się akurat w potrzebę, jaką ma.

Po dotarciu na spotkanie, po zaprezentowaniu swojej oferty, miło jest zostawić potencjalnemu klientowi lub klientowi przydatny gadżet. Najlepiej, jak jest on nietypowy – np. breloczek do kluczy w postaci latarki, naturalnie oznaczony Twoim logo lub inną, charakterystyczną dla Twojej firmy grafiką czy sloganem.

Asortyment gadżetów reklamowych w SIDE daje możliwość dopasowania do każdego klienta i na każdą okoliczność. Zajrzyj do naszego katalogu, a przekonasz się, że gadżet reklamowy nie musi być bezużytecznym bibelotem!


Zaufali nam

Kontakt ze sklepem

Zachęcamy do kontaktu.