Statystyki, których nie można zignorować

Statystyka jest podstawą oceny działań marketingowych. Dlatego przygotowaliśmy statystyczny materiał dotyczący efektywności wykorzystywania gadżetów reklamowych.

Niestety nie istnieją opracowania dotyczące rynku polskiego. W związku z tym posiłkowaliśmy się wynikami badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii przez firmę badawczą BPMA Industry Research.

Najważniejsze statystyki dotyczące gadżetów reklamowych

Zacznijmy od liczb. Jakie były najważniejsze wyniki badania?

  • 84% respondentów stwierdziło, że markowy produkt promocyjny skutecznie zwiększyć świadomość marki.
  • 79% osób zgodziło się, że w przyszłości będą prawdopodobnie ponownie współpracować z tym biznesem.
  • 56% stwierdziło, że otrzymanie przedmiotu promocyjnego sprawiło, że ich opinia na temat danej marki była bardziej przychylna niż przed jego otrzymaniem.
  • 87% zachowało ten prezent dłużej niż rok.

Wybór idealnego gadżetu reklamowego

A co statystyki mówią na temat idealnego gadżetu reklamowego? Zacznijmy od popularności. 39% respondentów wskazało artykuły piśmiennicze jako najlepszy upominek promocyjny. Wynik o 1% gorszy uzyskały gadżety elektroniczne. Podium zamykają kubki reklamowe, które chciałoby otrzymać 36% badanych.

Aż 87% uczestników badania przyznało, że używa gadżetów reklamowych dłużej niż rok. Jedna trzecia respondentów wydłuży ten czas do dwóch lat. Wśród najdłużej wykorzystywanych upominków pierwsze miejsce zajmują kubki z nadrukiem (18% wskazań), a na kolejnych miejscach uplasowały się gadżety elektroniczne (18%) i przybory piśmiennicze (10%).

Skuteczność gadżetów reklamowych

A co badanie mówi o skuteczności tej formy promocji? Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, że obliczanie zwrotu z inwestycji w tę formę promocji jest niemożliwe. 

Badacze stwierdzili, że gadżety reklamowe osiągają porównywalny zwrot z inwestycji jak inne formy promocji wymagających znacznie większych nakładów i umożliwiają firmom o skromnym budżecie marketingowym uzyskanie wysokiego poziomu ekspozycji.

Jednocześnie stwierdzono, że upominki wywołują wśród klientów znacznie lepszą reakcję emocjonalną niż inne działania marketingowe. Dzięki temu firmy korzystające z gadżetów odnoszą znaczący sukces w budowaniu świadomości marki, zaufania i lojalności odbiorców.